انجمن شاعران طالقان

محفلی بر مدار عشق... برای شعرهای ماندگار سخنوران دیارم طالقان

محفلی بر مدار عشق... برای شعرهای ماندگار سخنوران دیارم طالقان

خراسانیات

يكشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۱۵ ب.ظ

 

نورحق باشد علی موسی الرضا

آستانش فرش عرش کبریا


آفتاب دیگری در مشرق است

روز وشب رخشنده دور از مغرب است


نازنینی از تبار اولیا

کرده روشن شاهراه اوصیا


زائرانش هر زمان پروانه وار

گرد شمع روشنش در انتظار


تا به اکرامش دلی شادان کنند

سینه از غم شسته نور افشان کنند


یک به یک حاجات خود کرده بیان

پیش آن شاه عزیز مهربان


ضامن آهوی خسته ای رضا

ای امام انس وجان ای مقتدا


گر چه دورم از تو نزدیکم بخوان

درد بی دردی زجان ما بران

#شیرین_تمیمی

____________

مژده که خورشید ولایت دمید

موسم میلاد عنایت رسید


ای گل نجمه پسر مرتضی

بدر دجی آیت هشتم رضا


.گرچه که دوراست بسی منزلم

نور تونزدیک شده بر دلم


آمده ام باز سلامت کنم

این دل افسرده به نامت کنم


آمده ام باز صلا در دهم

بر سر ایوان طلا سر دهم


آمده ا م نور فشانی کنی.

صفحه ی دل همچو جوانی کنی


آمده ام سینه چراغان کنم

عشق تو بر میکده مهمان کنم


تاکه صدای دل من بشنوی

هدیه ی نا چیز من این مثنوی

#شیرین_تمیمی

_____________

براتِ کربلا 


دورکعت عشق چون آمد به پایان

نمایم رویِ خودسمتِ خراسان


ادب رادست برسینه گذارم

خمیده سر،سلام از دل برآرَم


سلام ای شمسِ دین،مولای هشتم

علی موسی الرضا،لَولٰایِ هشتم


رئوف وراضی وضامن به آهو

کبوتر درحریمت بانگِ یاهو


سلام ای پادشاهِ مهرَبانان

انیس وپایگاهِ مهرْبانان


دلم آتشگهِ سوز وگداز است

ودلخوش،بابِ حاجت باز،باز است


تورا سوگندبرجُودِجَوادت

ندارم آرزویی جز زیارت


تو ای دردآشنا،تنهاطبیبم

براتِ کربلا،بنما نصیبم


نشد توفیقِ حج،دانَم رضا هست

دلم درآرزوی کربلا هست


دو دستانم فدای آن علمدار

مرا درحسرتِ شش گوشه مگذار


نمانَد بیتِ آخر در گلویم

به سالارو علمدارش بگویم


صفای گنبدش،جانم صفا دارد

جوازِکربلایم را،رضا داد


#فرشید_فلاحی   96/5/12


------------------

بر لب عاشق ما،نام تو جا می گیرد

شیعه ایم و دل ما بوی رضا می گیرد


صحن ها،پنجره فولاد،دلی بر زنجیر

نظری باشد اگررنگ خدا می گیرد


ابریم،منتظر مسجد گوهر شادم

بغض می آید و باران دعا می گیرد


دل بیمار ودچارم به درت می آید

نظری می کنی و قلب شفا می گیرد


شیعه یعنی گذر از حادثه تا صحن عظیم 

در دل شیعه،فقط عشق تو جا می گیرد

یا امام رضا

ای امام غریب

#مینا_آقاخانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی